14w1 czyli UniSens-e
Od kilku lat używam systemu Jeti, a konkretnie nadajnika DC-24.
Latam głównie elektrykami i szybowcami.
I tu pojawiają się dwie istotne potrzeby telemetryczne.
Pierwsza w przypadku samolotów a i szybowców też, to przepływomierz, kontrolujący pracę i zużycie baterii.
Druga to głównie dla szybowców, choć w samolocie nie przeszkadza to altimetr ze wskazaniami wysokości i prędkości wznoszenia i opadania.
Do tej pory używałem głównie akcesoriów Jeti, ale ostatnio sytuacja finansowa a i miejsce w małych modelach skłoniły mnie do poszukania czegoś alternatywnego. Tak trafiłem na firmę SMmodelbau i jej produkt UniSens-e.
Urządzenie ma następujące plusy:
- pierwszy, jest w przyzwoitej cenie, bo porównywalnej do jednego urządzenia Jeti
- drugi, jest małe a zawiera w sobie monitorowanie 14 parametrów
- trzeci, za cenę jednego Jeti, otrzymujemy 2-3 urządzeń telemetrycznych w jednym.
Kolejnym plusem jest fakt, że urządzenie pracuje praktycznie z wiekszością systemów:
- Jeti Duplex,
- Multiplex M-Link,
- Graupner HoTT,
- Futaba,
- JR DMSS,
- FrSky,
- Spektrum (przez adapter Spektrum)
- i PowerBox Core.
Obsługa jest bardzo prosta, ale wymaga dokupienia specjalnego adaptera do podpięcia go do komputera z Windows, na którym trzeba zainstalować aplikację obsługującą, podstawowe i nie tylko ustawienia oraz aktualizacje firmware.
Po podpięciu urządzenia i połączeniu z aplikacją, pokazuje się podstawowe okienko do obsługi ustawień.
To co musimy zrobić, to wybrać język obsługi (polskiego brak), format przesyłu danych, zależny od posiadanego systemu, wybrać parametry które maja być monitorowane, a na koniec załadować to do urządzenia i gotowe.
Gdy chcemy wgrać nowy firmware, wybieramy zakładkę Update
Tu możemy sprawdzić czy jest nowa wersja i gdy jest zrobić aktualizację.
Podpięcie urządzenia.
ta czynność jest bardzo prosta, ale wtedy gdy przed zakupem wybierzemy, prawidłowy model urządzenia. Do wyboru mamy różne końcówki dla przepływomierza (V,A,Ah) jak i różne moce (55, 140, 280A).
Podpięcie w samolocie lub motoszybowcu
Podpięcie w szybowcu.
Reszta to już tylko ustawienie w nadajniku wyświetlanej telemetrii, ale to temat na inny artykuł i zależny od posiadanego systemu.
Dla Jeti, taki szykuję 🙂
Jeśli uważasz, że ten materiał jest fajny. możesz mi postawić kawę, by mnie zmobilizować do tworzenia kolejnych 🙂
Share this content:
Opublikuj komentarz