Jeti

14w1 czyli UniSens-e

Od kilku lat używam systemu Jeti, a konkretnie nadajnika DC-24.

Latam głównie elektrykami i szybowcami.

I tu pojawiają się dwie istotne potrzeby telemetryczne.

Pierwsza w przypadku samolotów a i szybowców też, to przepływomierz, kontrolujący pracę i zużycie baterii.

Druga to głównie dla szybowców, choć w samolocie nie przeszkadza to altimetr ze wskazaniami wysokości i prędkości wznoszenia i opadania.

Do tej pory używałem głównie akcesoriów Jeti, ale ostatnio sytuacja finansowa a i miejsce w małych modelach skłoniły mnie do poszukania czegoś alternatywnego. Tak trafiłem na firmę SMmodelbau i jej produkt UniSens-e.

Urządzenie ma następujące plusy:

  • pierwszy, jest w przyzwoitej cenie, bo porównywalnej do jednego urządzenia Jeti
  • drugi, jest małe a zawiera w sobie monitorowanie 14 parametrów
  • trzeci, za cenę jednego Jeti, otrzymujemy 2-3 urządzeń telemetrycznych w jednym.

Kolejnym plusem jest fakt, że urządzenie pracuje praktycznie z wiekszością systemów:

  • Jeti Duplex, 
  • Multiplex M-Link,
  • Graupner HoTT, 
  • Futaba, 
  • JR DMSS, 
  • FrSky,
  • Spektrum (przez adapter Spektrum)
  • i PowerBox Core.

Obsługa jest bardzo prosta, ale wymaga dokupienia specjalnego adaptera do podpięcia go do komputera z Windows, na którym trzeba zainstalować aplikację obsługującą, podstawowe i nie tylko ustawienia oraz aktualizacje firmware.

Po podpięciu urządzenia i połączeniu z aplikacją, pokazuje się podstawowe okienko do obsługi ustawień.

To co musimy zrobić, to wybrać język obsługi (polskiego brak), format przesyłu danych, zależny od posiadanego systemu, wybrać parametry które maja być monitorowane, a na koniec załadować to do urządzenia i gotowe.

Gdy chcemy wgrać nowy firmware, wybieramy zakładkę Update

Tu możemy sprawdzić czy jest nowa wersja i gdy jest zrobić aktualizację.

Podpięcie urządzenia.

ta czynność jest bardzo prosta, ale wtedy gdy przed zakupem wybierzemy, prawidłowy model urządzenia. Do wyboru mamy różne końcówki dla przepływomierza (V,A,Ah) jak i różne moce (55, 140, 280A).

Podpięcie w samolocie lub motoszybowcu

Podpięcie w szybowcu.

Reszta to już tylko ustawienie w nadajniku wyświetlanej telemetrii, ale to temat na inny artykuł i zależny od posiadanego systemu.

Dla Jeti, taki szykuję 🙂

Jeśli uważasz, że ten materiał jest fajny. możesz mi postawić kawę, by mnie zmobilizować do tworzenia kolejnych 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *