Ładowanie

Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

Oblot pierwszej wersji mojego Spitfire, był pozytywny, choć pokazał wiele miejsc, które mozna było zrobić lepiej lub inaczej.

Do tego, niestety zaplanowana waga RTF ok. 5kg zamieniła się w 6kg+

Dlatego tak jak planowałem, jedynka (tylko kadłub) została poddana utylizacji i zabrałem się do nowego kadłuba w wersji V2.

Pierwszą zmianą było wykonanie boków z jednej warstwy ze sklejki 3mm, zamiast jak wczesnie dwóch (do 3/4 kadłuba). Kolejna była zmieniona budowa kadłuba, doszła pozioma wręga przez cały kadłub, dodająca mu bardzo sztywnosci. Co więcej boki zostały od razu mocno wyażurowane.

Kolejna zmiana to likwidacja domka silnika i przesuniecie wręgi silnika do przodu. Pozwoli to na przesunięcia baterii do przodu. Uprości to też wykonanie maski silnika i dolnej częsci kadłuba.

Kolejna zmiana to wykonanie statecznika poziomego z kawałków balsy 8mm , obłożonej balsą 1mm. Zmieniony będzie też napęd, zamiast dwóch oddzielnych napędów, ster lewy i prawe będą połączone drutem i napędzane jednym mechanizmem.

Całość tych zmian powinna pozwolić na obniżenie masy usterzenia poziomego, a w efekcie tego całego modelu, bo w wersji V1 musialem dać ponad 500g ołowiu z przodu modelu, by go wyważyć.

No to usterzenie prawie gotowe 🙂 I lżejsze jak poprzednie, co mnie mocno cieszy, powinien zniknąc ołów z komory silnika 🙂

Zabawa z laserem 🙂
Przymiarka do wklejenia usterzenia.

AEA779DF-8EDB-40E5-87ED-7DBA18F565B6_1_201_a-1024x669 Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

I znowu kawałek do przodu, stery wklejone, zawiasy zrobione.

Teraz czekamy na balsę do pokrycia.

To co mnie cieszy, to jest szansa , że zgubię w tym kadłubie ok. 1kg (w tym 500g ołowiu). Na dziś taki stan z silnikiem elektroniką i bateriami to 4,8kg. Poprzedni ważył gotowy ok 6,5kg.

Kadłub powoli, nabiera kształtów, Spiti 2.06 V 2.0

No dobra, pierwszy raz z Koveralem, ciekawe co z tego wyjdzie 🙂

B2086FB4-0CF7-48D5-8351-A64BCDB3A476_1_201_a-727x1024 Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

Kadłub oklejony Koveralem, to jedziemy z kabinką 🙂

470236331_1489159898697295_3575419872568058288_n-1024x525 Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

Tak, ten prawie Spitfire będzie czerwony 1f642 Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

Czy to się komuś podoba czy nie 1f642 Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

B66D5DAD-AB69-4D8C-9D37-0F36AB9462E4_1_102_o-1024x768 Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

Kadłub polakierowany dla połysku, bezbarwnym akrylem 🙂
Skrzydło, kryjemy górę, Koveral jest magiczny, oklejanie nim końcówek skrzydła to poezja 🙂
Folia prędko u mnie nie zagości 🙂

Zamiast stania w mega kolejkach i gotowania 🙂 u mnie jest malowanie 🙂

Święta Świetami, ale lakiernia pracować musi 🙂

Pierwsza przymiarka, całości wersji V 2.0 🙂
Na pewno plusem tego malowania będzie zwiekszona widoczność w powietrzu, a o to mi chodziło bo wzrok już nie ten 🙂

19BFFDD8-A5E8-45AE-ADB5-CE5F2818C4FE_1_201_a-1024x623 Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0

Nowe dekielki do lotek zrobione, skrzydło gotowe.
Zostało zrobienie goleni podwozia.
Ster kierunku i wysokości napędy gotowe.
Jedziemy dalej z robotą 🙂

Jeszcze tylko napisy białe na kadłubie i gotowe.
Zostały jeszcze do zrobienie golenie podwozia ale i tu prace trwają 🙂
Jak tak dalej pójdzie za chwile wracam do PWS-a

I wisienka na torcik 😉

No dobra, to w Spitku zostało już tylko wyregulowanie elektroniki, dokończenie goleni, wyważenie i czeka na ciepłe dni 🙂

DB4A5138-A329-4140-B0CA-CFA0F8EAEA73_1_201_a-1024x634 Spitfire 2.06m (elektryk) wersja V2.0


Zostało pospinanie elektroniki, doważenie i czeka na ciepłe dni 🙂

Share this content:

Opublikuj komentarz